Bryce Canyon NP

29 mei 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

29 en 30 mei

De komende twee dagen dompelen we ons onder in het Wilde Westen van Utah. In Bryce is het één en al ‘country en cowboys’ sfeer. We starten gelijk goed met de live country music dinner show. De Aziaten vind je hier niet: de zaal is voornamelijk gevuld met blanke Amerikanen.

Kort gezegd is het een buffet met muziek. Een band die duidelijk op elkaar ingespeeld is (ze voeren dezelfde show avond na avond op) speelt live country muziek. Met liedjes van bijvoorbeeld Dolly Parton. Het is al met al een gezellige avond met prima eten.

En er is natuurlijk het Bryce Canyon NP. Een relatief klein park met één canyon die vol staat met rode hoodoos. Ze noemen de plek waar de meesten staan de Silent City. Je kan er vanaf de rim cq kloofrand op neer kijken maar je kan ook afdalen in de canyon en er dan tussendoor wandelen zodat ze hoog boven je uit torenen! Met name de trail ervaren we als prachtig! Maar dat komt ook door de (eindelijk weer) blauwe lucht. Wel fris overigens; we moesten krabben met -1 graden!

Er is ook rodeo! Deze start met het Amerikaanse volkslied. Daarna worden de kunsten door de cowboys vertoond. Het begint met de allerjongsten (een jaar of 3 schatten we ) die in volledig ornaat op de rug van een wild ongetemd…. schaap…. de arena in worden gelaten. Het gaat er dan om om zolang mogelijk te blijven zitten. De wat oudere broers mogen het proberen op kalveren. De echte mannen mogen op een ‘wilde’ stier de arena in. Daarnaast wordt er met lasso’s geprobeerd om een kalf te vangen (dat is best nog lastig) en moet er zo snel mogelijk een parcours om tonnen heen worden afgelegd. Het is weer eens wat anders dan een avondje filmhuis

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade