San Francisco

7 juni 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

7 juni

Onze reis zit er bijna op. Met bijna 4800 mijl op de teller leveren we onze trouwe Hyundai Santa Fe SUV in op het vliegveld van San Francisco. We hebben hier nog één dag te besteden voordat we weer naar Nederland terug gaan. Om naar het centrum te komen maken we voor het eerst gebruik van Uber. Je ziet deze new economy taxi echt óveral rijden.

De  dag is volgepland met enkele typische toeristische hoogtepunten. We maken een ritje met de klassieke kabeltram door de steile straten. We bekijken de zeeleeuwen bij Pier 39 op de Fisherman’s Warf. We bezoeken het beruchte Alcatraz eiland en gaan aan boord van het WWII Liberty schip de SS Jeremiah O’Brien. Tenslotte fietsen we met een elektrische fiets de Golden Gate brug over. Dat laatste is overigens niet zo eenvoudig als het klinkt. Je snapt het al; elke toerist wil natuurlijk over die brug of hij nu kan fietsen/opletten of niet. Daarnaast maken alle voetgangers en fietsers gebruik van dezelfde smalle strook. Dat betekent chaos en oppassen dus!

En dan is het toch echt voorbij! Terug naar Apeldoorn en de routine van de dag. We kijken terug op een schitterende rondreis die enorm afwisselend was qua grootsheid, natuur en beleving. De vier weken zijn voorbij gevlogen. De herinneringen blijven.

1. Lein:
    9 juni 2019
    Dit is ons laatste reisverslagje. Bedankt allemaal voor het lezen en de leuke racties! Wie weet tot een volgende reis?