Las Vegas

2 juni 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

2 juni

Via het Valley of Fire State Park en de Hoover Dam komen we aan in Las Vegas. We bevinden ons nu in Nevada en het is weer 1 uur vroeger. De temperatuur ligt rond de 35 graden. In het park (vuurrood gesteente, vandaar de naam) maken we één wandeling naar een bijzondere rotsformatie, de Fire Wave. En dan snel de airco gekoelde auto weer in!

De Hooverdam is geheel overgenomen door de commercie. Maar iedere auto wordt wel door de federale politie gecontroleerd op wapens en bommen! We lopen er over heen. In een fors tempo want ook hier is het bloedheet. De brandende zon staat loodrecht boven ons. En dat betekent geen schaduw!

Las Vegas is een gekkenhuis. Je valt van de ene verbazing in de andere. Ons hotel bevindt zich op de Strip, dat is de boulevard waar alle hotels en casino’s zich bevinden. Ze pakken het groots aan; elk hotel heeft een eigen thema. Zo is er een hotel met een levensgrote Eiffeltoren. Eén waar af en toe een vulkaan uit barst. En aan de overkant varen de gondels door het water van Venetië, buiten maar ook binnen! En in al deze hotels bevinden zich naast de duizenden kamers ook restaurants, theaters, winkels, attracties en casino’s. Ook op een doorsnee maandagochtend zijn er veel mensen actief op de gokautomaten en roulette tafels. ‘s Avonds is het zien en gezien worden in een oase van (neon) licht. Wat een drukte! Wat een chaos! Wat een circus!