Zion NP

1 juni 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

31 mei en 1 juni

Op slechts twee uur rijden bevindt zich het Zion NP waar het opeens 30 graden is. Een flinke overgang!

Vanuit Springdale klimmen we met een jeep omhoog de Smith Mesa op. Deze Kolob Terassen liggen in het westen van het NP. Het gaat offroad en het is modderig; hier komen geen toeristen, niemand eigenlijk. Vroeger waren hier wel dinosauriërs en later ook indianen. We zien de sporen ervan! Het is puur genieten van de spectaculaire uitzichten op het gekleurde gesteente van Zion. Op de rand van de Mesa kijken we naar de bergtoppen om ons heen die de ondergaande zon reflecteren in roze, oranje en paarse tinten. Het is één met de natuur hier.

Een groot contrast met het Canyon gedeelte van het park. Een lange rij voor de shuttlebus, file wandelen op de trails en reeën die op de parkeerplaats rond lopen. Er is één wandeling waarbij het laatste stuk steil omhoog gaat met kettingen en waar aan weerszijden de afgrond dreigt. Het schijnt er net zo druk te zijn als op de Mount Everest met 3 uur wachttijd!

1. Heleen:
    5 juni 2019
    Wat een afwisselend landschap
    Zien jullie steeds. Echt genieten. Wat een verandering in temperatuur. Oppassen maar!!!
  2. Heleen:
    5 juni 2019
    Ja het lijkt me wel
    Een koude!!!! Douche LasVegas, maar een ervaring om mee te maken. Ik verheug me op al jullie verhalen. Wat een indrukken allemaal. Geniet nog maar even!!!