Van Los Angeles (Hollywood en Venice Beach) naar Palm Desert.

9 mei 2019 - Venice Beach, Los Angeles, California, Verenigde Staten

De vlucht eerder vandaag is rustig verlopen maar hoe anders is het hier. Dat Los Angeles vier miljoen inwoners heeft, de op één na grootste stad van de USA is en de hoogste autodichtheid ter wereld heeft ervaren we als we aan het eind van de middag in onze SUV naar Hollywood rijden. De files in Nederland zijn er niets bij! Het is daarnaast een stad van contrasten. De daklozen die naast de sterren liggen op de Walk of Fame, de fotografen die wiebelend op een trapje een glimp proberen op te vangen van Spiderman, in de parkeergarage de harde werker die iedere toerist met een lach begroet en in de heuvels rondom de Hollywood Sign de luxe afgesloten villawijken. Er is rijkdom en armoede, vergane glorie, groot vertoon en valse schijn op de vierkante meter. We moeten er even aan wennen. Venice Beach waar onze eerste overnachting is, is wat dat betreft een betere opmaat naar meer moois.  Via de streetart van de Ocean Front Walkway, het Planes of Fames museum in Chino en een Mexicaanse maaltijd in Palm Desert maken we ons op voor het Joshua Tree National Park.

1. Helma:
    11 mei 2019
    Wat mij dan altijd weer opvalt dat zijn al die kabels die daar in de lucht hangen.
    Wens jullie een aangenaam verblijf in de USA.