Joshua Tree NP

11 mei 2019 - Palm Desert, California, Verenigde Staten

11 en 12 mei

In de Mojava Desert staan de Joshua trees waar het park zijn naam aan dankt. Volgens een legende zagen de pioniers in de vertakkingen van de bomen uitgestoken armen van de heilige Joshua die hen naar het beloofde land leidde. De latere ontdekker was minder creatief van geest: hij noemde de boom de meest weerzinwekkende boom van het plantenrijk.

Vandaag hebben we de hele dag de tijd om het National Park te bekijken. Door het park loopt één verharde weg waaraan diverse trails varierend van lengte starten. We lopen er twee, de Hidden Valley track en de Skull Rock track. De struiken (oa brem) en de cactussen bloeien momenteel. De aparte Joshua bomen zijn in overvloed aanwezig. Prachtig!

Daarnaast zijn de boulders kenmerkend voor dit gebied. Grote ronde stenen die ooit zijn ontstaan door omhoog geduwde en gestolde lava. Erosie zorgt in de loop der tijd voor de gladde vormen.

Vanaf Keys View hebben we uitzicht op de San Andreas breuklijn, ook bijzonder.

De volgende dag bezoeken we het park nogmaals maar nu vanuit het oosten. Hier is het gebied nog wat droger wat zorgt voor een iets andere vegetatie. Ook hier is het schitterend.

Bij een kleine oase met een aantal waaierpalmen hebben we geluk. We zien een ratelslang! Een volwassen exemplaar van ongeveer 1 meter lang. Het is nog vroeg ( nog niet zo warm) waardoor hij zich langzaam beweegt.  We vermoeden overigens dat er een muis in zijn dikke buik zit.

Daarna volgt een lange rit naar Tucson in Arizona. Het meest zuidelijke punt van onze roadtrip.

1. Heleen:
    14 mei 2019
    Infrukwekkend die bomen. Er valt voor jullie veel natuurschoon te zien. Pas maar op met al die voor ons onbekende dieren. Jullie worden wasrschijnlijk overstelpt door al die verschillende indrukken. Enig dat jullie dit weer allemaal meemaken. Xou best even bij jullie willen zijn!!!
  2. Helma:
    14 mei 2019
    Dus als jullie terug zijn heeft Lein een tasje van slangenleer.......Zelf gevangen.