Grand Teton National Park, Wyoming.

24 mei 2019 - Jackson Hole, Verenigde Staten

24 mei

In de Rocky Mountains is de winter nog maar net voorbij. De bomen zijn kaal en de struiken lopen nu pas uit. Wyoming is een hele saaie staat om door heen te rijden: lege vlaktes zover het oog reikt. Maar het Grand Teton NP ligt er ook, onze bestemming voor de komende twee dagen.

De steile en met sneeuw bedekte Teton Range rijst op uit het dal. Acht pieken daarvan liggen hoger dan 3600 meter. Een rivier, diverse meren en veel wildlife! Rond zonsondergang maken we met de auto een rondje door het park. Resultaat: 2 elanden, een paar elks, waaronder 2 jonge mannetjes en een kudde bizons! Mooi!

De volgende dag maken we een lange wandeling om het Phelps meer heen. Er zijn beren (grizzly’s en zwarte beren) actief in het gebied. Dus op pad mét bear bells en bear spray! De voorspelde sneeuw blijft uit en de regen maakt gaandeweg plaats voor wat zon. Zo wordt het ploeteren door de sneeuw die op sommige plekken nog metersdik aanwezig is toch wat aangenamer. De trail loopt door een schitterend berglandschap. De beren, die zien we (helaas of gelukkig?) niet.