Vernal en Dinosaur National Monument

22 mei 2019 - Vernal, Utah, Verenigde Staten

22 mei en 23 mei

Vernal, Utah ligt op de route naar het noorden.  We rijden hier via de staat Colorado naar toe. In deze regio leefden tijdens de Jurrasic periode, 150 miljoen jaar geleden veel verschillende dinosauriërs. Archeologen hebben in de loop der jaren veel botten en fossielen gevonden. Het Nationale Park heet (hoe verrassend) dan ook het Dinosaur National Monument. Na de lange autorit stoppen we hier voor een wandeling, de Sound of Silence Trail. Het konijn dat we zien eet onverstoorbaar door. Eten doen we zelf even later op de hotelkamer ook, een maaltijdsalade van de Walmart. De hamburgers, pizza’s en steaks zijn niet aan ons besteedt.

Het weer is sinds een kleine week erg instabiel. De temperatuur varieert van 3 tot 15 graden. En wolken, regen en zon wisselen elkaar regelmatig af. Als de zon wel schijnt kan het bij 8 graden aanvoelen als 20 graden. Je gelooft het niet maar de volgende ochtend hebben we toch maar handschoenen en mutsen gekocht nadat we op een bergpas (2600 meter, -1 graden) in sneeuwstormen terecht kwamen.

Het schijnt dat er in Grand Teton NP en Yellowstone NP ook volop sneeuw ligt!