Moab en Arches NP

21 mei 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

21 mei

De Valley of the Gods ligt in een uitgestrekt woestijnlandschap.  Je waant je hier echt in de ‘middle of nowhere’. Er loopt een lange onverharde weg doorheen die nog niet ontdekt is door de menigte. We volgen deze, op weg naar onze volgende bestemming in het noorden, en genieten van de prachtige vergezichten, de rode rotsformaties en de dynamische wolkenluchten.

Moab doet ons heel erg denken aan Queenstown, Nieuw Zeeland. Het is een toeristisch dorpje met veel trendy koffiezaakjes, winkeltjes en restaurantjes. Het stikt er van de actieve outdoor jongeren die op zoek zijn naar een sportieve uitdaging. Vallen wij daar ook onder?

Niet zo raar als je bedenkt dat er drie NP’s vlakbij liggen. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het hier doen: mountainbiken, motorcrossen, ziplinen, canyoneering, raften (weer die Colorado rivier), skydiven, offroad trailen met een quad, een jeep of een hummer.

Wij beperken ons tot een aantal trails in het Arches National Park. Dit park kenmerkt zich door de rode rotsen, prachtige bogen en grillige vormen. Nergens ter wereld liggen zo veel natuurlijk gevormde bogen zo dicht bij elkaar. In alle soorten en maten. We zien onder andere de Pinetree Arch, de Windows Arch, de Turret Arch, de Double Arch, de Balanced Rock en de Landscape Arch. De laatste is 90 meter lang en erg dun. Sinds 1991 mag je er niet meer onder door. Een deel van de boog kwam naar beneden! We vragen ons af hoe lang de boog nog stand houdt?

1. Heleen:
    24 mei 2019
    Wat is de natuur toch indrukwekkend. Fantastisch toch dit zo te kunnen zien. De VS heeft dan niet een geweldige culturele achtergrond maar de natuur is overwelddigend daar.
    Jullie vermelden veel toeristen maar op de foto zijn ze niet te zien. Genieten jullie maar.
  2. Joost en Beatrix:
    25 mei 2019
    We zijn al even terug van onze eigen vakantie maar hadden in de vloed van mails de link naar jullie verslag tot vandaag niet gezien. Nu hebben we genoten van de prachtige foto's: groot, groots, maar soms ook ontroerend klein. Amerika heeft vele gezichten: jullie geven die goed weer, maar vooral het imposante natuurbeeld. Geniet er ook de resterende dagen van.