Page

19 mei 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

17 mei en 18 mei

Vandaag hebben we een relatief korte rit van 135 mijl voor de boeg. De ochtend gebruiken we om nog een aantal andere uitzichtpunten in het Grand Canyon NP te bezoeken. Overigens mét  een jas aan; het is 7 graden! Het panorama is elke keer weer anders: de vorm van de formaties, de lichtval, de schaduw van de wolken. In de diepte meandert de rivier. Als je heel goed tuurt door de maximaal gezoomde lens van het fototoestel zie je de rubberbootjes de stroomversnellingen trotseren.

Dezelfde Colorado rivier (de totale lengte is 2330 km) zien we nog een keer een heel eind verderop bij de Horseshoe Bend. De rivier maakt hier een hoefijzervormige bocht van 270 graden. Vanaf het uitkijkpunt kijk je op een hoogte van 300 meter naar beneden waar het water door de kloof stroomt. Het contrast tussen het blauwe water en de roodbruine rotsen is hier op z’n mooist. Het duurde 20 miljoen jaar om dit spektakel te creëren maar het resultaat mag er zijn!

Meer visueel spektakel volgt in de vorm van een bezoek aan de Upper Antelope Canyon. De canyon is uitgesleten door water en wind waardoor de rode zandstenen wanden glooiende vormen hebben gekregen. De invallende zonnestralen rond het middaguur doen de rest. De gids gooit zo nu en dan wat zand omhoog zodat het stof in de lichtbundel komt en deze beter zichtbaar is. Het is onwerkelijk mooi!

1. Irene:
    20 mei 2019
    Brengen jullie ook een bezoek aan Old Faithful in Yellowstone Park?
  2. Lein:
    20 mei 2019
    We gaan die kant nog wel op. Dus wie weet?
  3. Heleen:
    20 mei 2019
    Wat fijn steeds jullie reisverslag te lezen. Het is een soort dagboek. Er zijn steeds zoveel verschillende indrukken dathet een goed geheugensteuntje wordt voor later. Op de lagere school kregen we eens een film over deColoradorivier. Dat heeft altijd grote indruk op me gemaakt. Fantastisch dat jullie dat nu allemaal zien!!!!!!
  4. Ellen:
    20 mei 2019
    Het is schitterend , maar ook heel onwerkelijk. Zou het er op andere planeten ook zo uit zien? Al zal daar geen mule deer te zien zijn , en geen groen.