Salt Lake City

28 mei 2019 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

28 mei

Via de hoofdstad van Utah zakken we weer af naar het zuiden. We maken na het ontbijt een ommetje door het leuke centrum. Het is een goed onderhouden, groene en schone stad. Het bolwerk der Mormonen overigens. Voordat we ons opnieuw in de Nationale Parken (mét rood gesteente) begeven gaan we nog op zoek naar een schietbaan. Deze vinden we bij TNT Guns & Range. Een eind buiten het centrum, maar deze schietbaan heeft een eigen hamburgerrestaurant. Het verloopt heel anders dan verwacht. Je laat je paspoort zien, kiest twee wapens uit een enorm arsenaal, krijgt een doos kogels en een gehoorbeschermer en je mag naar de 25 meter schietbaan. Er is geen begeleiding, geen controle, geen vragen, geen aanwijzingen. Het voelt een beetje onwerkelijk, maar wapens zijn hier nou eenmaal even gebruikelijk als auto’s: niemand raakt er opgewonden van. Het laden van de magazijnen en bedienen van het pistool met alle bijkomende aandachtspunten ten aanzien van de veiligheid voelt bij één van ons meteen als vanouds. Even later komen er allemaal gaatjes in de schietkaarten. Het knalt ongekend hard om ons heen (iedereen heeft een eigen hokje) en ook wij dragen een steentje (of kogel) bij. We gaan nog een aantal maal terug voor andere wapens en eindigen met een geweer. Dat geeft een nog hardere knal!