Van Tuscon naar Sedona

15 mei 2019 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

14 en 15 mei

Rode rotsen en New Age; dat is Sedona in het kort. Men beweert dat er spirituele vortexen aanwezig zijn: sterke concentraties van aardse energiestralen, die volgens sommigen een helende werking hebben en de ziel versterken. Je kan een speciale Vortex tour doen, je toekomst laten voorspellen of je aura laten fotograferen. Je raadt het al. Een wandeling is meer aan ons besteedt!

Dit doen we in het Coconino National Forest. Een ronde van 9 km rondom de Bell Rock en de Courthouse Butte, rode zandsteen formaties die hun naam ontlenen aan de vorm. Het is bijzonder om te zien wat de lichtval doet met alle kleuren. Het fototoestel maakt overuren om alle schitterende panorama’s en uitzichten vast te leggen!

Naast wandelen kan je hier ook heel goed voldoen aan een adrenaline behoefte. In een roze jeep off road omhoog en omlaag over de rode rotsen. De chauffeur is er erg bedreven in om ons heen en weer te doen stuiteren. Goed vasthouden dus! Maar bovendien een leuke manier om op prachtige plekken te komen en wat meer over de natuur en geschiedenis te horen. De agave bijvoorbeeld ontwikkelt na tientallen jaren een (in verhouding met de plant) zeer lange stengel. Deze kan je als het ware zien groeien, zo snel gaat het proces. Alle energie gaat erin zitten wat uiteindelijk wel de dood van de plant betekent.